SKILLS
Dentro do mercado, a prática de avaliação 360º é comum para manter um alto nível de excelência na execução das atividades. Mesmo sendo algo existente na maioria dos bancos, cada um possui suas políticas e formas para executar suas ações, e devido a esse fato fica palpável especular que eles seguem as mesmas diretrizes.
Veja abaixo como um banco de Wall Street avalia seus piers em 3 dimensões: Inteligência Emocional, Atitude e Habilidades.
Inteligência Emocional
-
Raw intelligence - grasp complex concepts quickly
-
Quantitative Skill - has an aptitude for numbers & financial concepts
-
Analytic Skill - comprehends & defines problems; logical reasoning
-
Intellectual Curiosity - has passion for learning
-
Innovation / Creativity - thinks "outside the box"
-
Self Confidence - has strong belief in own abilities
-
Maturity - takes thoughtful approach, based upon self knowledge
-
Risk-Oriented - sees opportunity in ambiguous environment
-
Work Ethic - Values hard work; accepts responsibility
-
Tenacity - is persistent in attaining goals
Atitude
-
Presence - makes a strong, positive impression quickly
-
Enthusiasm - has positive attitude; willingness to accept tasks and projects
-
Leadership - takes control in unstructured situations; effectively communicates opinions on a regular basis
-
Communication - conveys information clearly and concisely with a thoughtful approach
-
Integrity - demonstrates absolute honesty
-
Adaptable / flexible - able to work in different working conditions
-
Resilience - bounces back from adversity
-
Initiative / Self-Starter - entrepreneurial in nature
-
Ambition - has the determination and drive to succeed
-
Team player - works effectively with others toward a common goal
Habilidades
-
Accounting - understands and properly interprets financial statements
-
Business Judgment - thoroughly evaluates risks and opportunities
-
Computer - uses requisite software, constructs appropriate models
-
Planning - manages time well; prioritizes appropriately
-
Written Communication - prepares concise, organized documents
-
Informed - maintains accurate records of business matters; well informed with project activity
-
Desire to work in the industry
-
Knowledge of markets
-
Knowledge of and commitment to Bank
-
Goals - has clear, realistic career goals
Client Check List
O sucesso para qualquer negócio é a satisfação de seu cliente com sua execução e acompanhamento junto a ele. No universo do Investment Banking não é diferente, e visando esse pensamento um banco de Wall Street criou uma "Client Check List" para seus funcionários manterem um elevado padrão de atendimento. E agora vocês terão o privilegio de conhecer esse manual:
-
Interact at least once a week
-
Understand what shareholders thinks of your client
-
Know the bank's market share of your client's fee pool by product
-
Tell your clients things they don't already know; be helpful
-
Be relevant, focus on strategy and financing needs
-
Involve everyone in the bank who can add value to your client
-
Listen to your client
-
Know what's on the mind of Chairmen, CEOs and CFOs
-
Know your clients personally
-
Keep telling the Bank.xyz story!
Fonte: Um Banco de Wall Street
"Apresentações de alto impacto"
O curso fala sobre a importância do storyline na apresentação, como ser assertivo e direto ao assunto e como adiantar suas conclusões para manter a audiência entretida e interessada.
Pitchbook normalmente é apresentado em formato de PPT e é criado por bancos, butiques e/ou instituições financeiras com o propósito de apresentar aos clientes serviços de M&A, reestruturação e/ou estrutura de capital e oportunidades de investimento.
Conteúdo